Bardzo lubię tego Pana , Jego książki i wystąpienia – oto kilka cytatów na zachętę 🙂 – ,,Świat w którym żyją Twoje dzieci, bardzo różni się od świata w którym żyłeś Ty i Twoi rodzice, dlatego trzeba spojrzeć na edukację z całkiem innej perspektywy”. (…) kultura testów niszczy radość i kreatywność uczniów (…). ,,Każdy system edukacji działa w oparciu o wąską koncepcję umiejętności intelektualnych, wszelkie inne umiejętności mogą pozostać nieodkryte. Twoje dziecko może mieć wiele talentów i zainteresowań, których w szkole nikt nie rozpoznaje, a wtedy Ty, Twoje dziecko i szkoła możecie nabrać przekonania, że to dziecko nie jest tak bystre, podczas gdy prawdziwy problem polega na tym, jak bardzo zawężono definicję słowa ,,bystry”. Kiedy zdamy sobie sprawę z tego, że wszystkie nasze dzieci są inteligentne pod różnymi względami, zobaczymy, że mają do wyboru wiele dróg prowadzących do spełnienia, a nie tylko jedną.” (…) ,,Jakość edukacji to sposób, w jaki te wszystkie elementy ze sobą współgrają. Wspaniały program nauczania nie wystarczy, jeśli system oceniania obejmuje tylko jego część. Doskonałe otoczenie nie wystarczy, jeśli jakość nauczania jest kiepska. To równowaga i dynamika sprawiają, że szkoła świetnie działa. Jak bogaty jest program nauczania? W jakim stopniu nauczyciele podchodzą indywidualnie do każdego dziecka? Do jakiego stopnia szkoła pozwala nauczycielom na swobodę i kreatywność? Jakie relacje szkoła nawiązuje z rodzicami i z całą społecznością? ” CD