Komunikacja – Żyrafa i Szakal

Z JĘZYKÓW NAJTRUDNIEJ NAUCZYĆ SIĘ WSPÓLNEGO JĘZYKA (A.Kumorł). W grudniu 2019r. brałam udział w   warsztatach z komunikacji empatycznej w oparciu o metodę Porozumienia Bez Przemocy (NVC). Umocniły mnie one  w przeświadczeniu jak ogromny wpływ na nasze życie mają emocje, a zwłaszcza ,,ich przeszłość”. Punktem wyjścia wg Rosenberga w komunikowaniu się między ludźmi jest kontakt na poziomie serca. Rosenberg jako mediator dąży do tego, by każda ze stron zakończyła konflikt w pełni usatysfakcjonowana. Uważa on, że podstawową potrzebą człowieka jest zaspokajanie potrzeb drugiego człowieka – to brzmi pięknie, a zarazem okazuje się takie trudne. Dlaczego ? Bo po pierwsze, my sami mamy trudności z określeniem i nazwaniem własnych potrzeb, a co dopiero mówić o określeniu potrzeb innych. Po drugie, my sami w dużej większości mamy osobisty bałagan emocjonalny, który bardzo często trudno nam uporządkować. Wielu z nas nie rozumie własnych emocji i najczęściej odpowiada za to sposób w jaki zostaliśmy wychowani. Uczono nas racjonalnego i logicznego podejścia do życia, a uczucia i emocje spychane były gdzieś w głąb. Kiedy jednak zaczynają wynurzać się na powierzchnie czasami jest już za późno, albo za trudno by uniknąć zranień. A przecież trudne uczucia są tylko, albo aż, sygnałem niezaspokojonych potrzeb. Jestem całym sercem za komunikacją, która buduje relacje, za komunikacją za którą idzie świadomość siebie i szacunek dla innych. Wiem jakie jest to trudne, dlatego trzymam kciuki za trenera Gosia Piotrowska i dziękuje za ogromny nakład pracy podczas szkolenia, wielką empatię, stoicki spokój i cudowną umiejętność aktywnego słuchania 😊. Całej grupie warsztatowej za tworzenie atmosfery, całodniowy uśmiech i zaangażowanie ❤️JEŚLI ŻYCZLIWE MÓWIENIE DO ROŚLIN POMAGA IM ROSNĄĆ, WYOBRAŹCIE SOBIE CO MOŻE ZDZIAŁAĆ  ŻYCZLIWE MÓWIENIE DO LUDZI ❤️  CD

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.