Daltońska refleksja

🎯 Tablica zadań płynnie prowadzi dzieci od działania do refleksji.
🔵W tym tygodniu ponownie miałam przyjemność podsumować tydzień w tzw. refleksyjnym kręgu.
Piątek to dla mnie dzień pytań :
👉co było trudne,
👉co było łatwe,
👉co możemy zrobić w przyszłym tygodniu aby było ciekawiej,
👉co się podobało, a co nie i dlaczego,
👉czy ktoś potrzebował pomocy i w jaki sposób ją otrzymał itp.
🔵Tym razem i dla odmiany połączyłam dzieci w pary, aby mogły sobie porozmawiać o tym, co zadziało się w tym tygodniu w obszarze tablicy zadań.
Przy okazji ćwiczyłam aktywne słuchanie, bowiem każde dziecko z pary opowiadało to, co usłyszało od swojego kolegi. Bardzo ciekawe doświadczenie😊
NIKT NIE PODLEGAŁ PERSONALNEJ OCENIE 😊
🔵Ważne by nie zmuszać dzieci do wypowiedzi, zadawać pytania i słuchać tych, którzy chcą mówić😃
🔵Kolejnym krokiem było rozdanie dzieciom dwóch liter T i N – symbole słowa Tak i Nie.
Dzieci miały wrzucić do pudełka literę T jeśli zadania w tym tygodniu im się podobały i N jeśli się nie podobały lub były za trudne.
Ja odwróciłam się do dzieci plecami, aby nie widzieć kto jaką literkę wrzuca😊
Po przeliczeniu stwierdziłam , że literek jest więcej niż dzieci w grupie .
Pytam jak to się stało ?
I wiecie co ???
Okazało się, że 3 dzieci przyznała się, iż wrzuciła i T i N 🙃.
Spytałam czy chcieliby to wytłumaczyć, dlaczego taką decyzje podjęli ?
Oczywiście chętnie to zrobili 😊. I uwierzcie mi – wsystkim tym odpowiedziom trudno było zaprzeczyć😊.
Zadawanie pytań jest najlepszym sposobem dotarcia do prawdy. Więc pytajmy – i dzieci i siebie 😃
CD

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *