,,Pisanie” w przedszkolu …….

Na Facebook (Heather Shoemaker ) ukazał się poniższy tekst – ,,Spójrzcie na różnice między typową dziecięcą ręką (lewą) i typową 7-letnią ręką (po prawej). Chcesz wiedzieć, dlaczego dziecko w wieku przedszkolnym nie jest jeszcze w stanie pisać? Właśnie dlatego! Ich dłonie wciąż się rozwijają i nie są w pełni uformowane. Więc co powinni robić, żeby to wesprzeć? PLAY!! Zabawa w zabawę, kolorowanie, wycinanie, klejenie, zabawa na zewnątrz, kopanie w brudzie, zabawa sensoryczna, przebieranie, eksperymenty naukowe, koraliki, puzzle, rzucanie piłek itp.
Wszystkie te rzeczy pomagają im rozwijać się dłonie. Kiedy fizycznie będą gotowi do pisania, zrobią to! Nie ma co ich poganiać, pokażą ci jak będą gotowe.” ❤️
🔵No cóż, moi mili – okazuje się, że dla wielu nauczycieli przedszkolnych nie jest to takie oczywiste 🙁 .
 
🔵I nie przekonują mnie tłumaczenia, że rodzice chcą!
I nie przekonują mnie również tłumaczenia, że nauczyciele z I-III tego wymagają!
🔵My nauczyciele przedszkolni mamy swoją wiedzę na temat rozwoju małego dziecka, mamy swoją podstawę programową, która jasno określa umiejętności dzieci (na gładkiej kartce papieru) i powinniśmy z tego wszystkiego korzystać.
🔵Zazwyczaj w przedszkolach mamy tak dobry kontakt z rodzicami, że możemy im wytłumaczyć, a najlepiej pokazać na zajęciach otwartych/warsztatach co tak naprawdę, i dlaczego potrzebne jest dziecku przedszkolnemu aby przygotować go do szkoły!
🔵Zachęcam zatem do refleksji 😘, i troszkę więcej wiary w siebie, jako nauczyciela wychowania przedszkolnego😘 CD

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *